میزان SAR (نرخ مخصوص جذب) در گوشی های جدید

میزان SAR (نرخ مخصوص جذب) در گوشی های جدید

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

میزان SAR (نرخ مخصوص جذب) در گوشی های جدید
بازدید : 657


نرخ منحصر جذب موبایل یا این که SAR معیاری برای اندازه‌گیری واحد سنجش جذب انرژی امواج رادیویی به وسیله تن بشر است و هر وسیله‌ای که‌این امواج را ساخت می‌نماید، قابل‌اندازه‌گیری خواهد بود. در‌این مقاله می خواهیم موبایل را که اشخاص بیشترین مجال خویش را با آنان سپری می‌نمایند، پژوهش کنیم.

اعتنا داشته باشید که‌این امواج در دو شرایط جذب تن بشر می شود؛ شرایط اولیه درصورتی که با گوشی حرف فرمائید، از بخش رمز جذب می شود و شرایط دوم به‌این شکل میباشد که در صورتی‌که آن را در درون جیب بگذارید، از آن بخش که با تن در تماس باشد، جذب می شود.

چرا اندازه‌گیری SAR موبایل اساسی هست؟

سازمان FCC ایالات متحده برای تولیدکنندگان تلفن همراه آیین نامه‌ها و استاندارهای مایحتاج برای اندازه‌گیری موج رادیویی را تعریف و تمجید نموده است و معیار SAR انتخاب‌گردیده برای موبایل‌های موبایل نباید از 2 کیلوگرم بر وات تجاوز نماید. درواقع این شرکت سازندگان را مکلف می‌نماید تلفن همراه‌های خویش را مبتنی بر با شیوه نامه‌های ایمنی آن ساخت‌و‌ساز نمایند.

آیا تلفن همراه‌ها با ترازو SAR ذیل از ایمنی بیشتر برخوردارند؟

اکثری از اشخاص به‌غلط تصور می‌نمایند که به کارگیری از گوشی با مقدار SAR کمتر گزارش‌گردیده ، لزوماً پارامتر میزان جذب موبایل در قبال تکثیر RF را کاهش می دهد یا این که به‌نوعی استعمال از گوشی با مقدار SAR بالا ایمن‌خیس وجود ندارد. درحالی‌که SAR ترازو بسیار مهمی برای اندازه‌گیری درباره بیشتری انرژی امواج رادیویی منتشرشده از منبع یک سبک خاص از موبایل میباشد، ولی به‌تنهایی نمی‌تواند داده ها کافی جهت مقایسه‌ی معیار سیگنال رادیویی منتشرشده بوسیله تلفن همراه‌های گوناگون را در دست یوزرها قرار دهد.

بر این محور مقادیر SAR که بوسیله سازمان FCC اندازه‌گیری و ارائه میشود فقط برای حصول یقین از این قضیه اصلی میباشد که امواج ساتع گردیده یک تلفن همراه موبایل از بیشترین واحد سنجش نشر موج رادیویی تجاوز نمی‌نماید. به عنوان مثال تولیدکنندگان تلفن همراه شاید برای استخراج آنتی دهی خوب و هدف ها بازاریابی ازاین‌حد استاندارد تجاوز نمایند. براین اساس وجود این استاندارد حتی در صورتی قابل‌ مقایسه و یا این که معیاری ظریف نباشد، موردنیاز میباشد.

آیا این امواج برای سلانت بشر مضر می باشد؟

با اعتنا به اینکه ترازو تأثیر فرکانس رادیویی بر سالم آدم هنوز ناشناخته می باشد، لذا نمی‌قدرت از مقادیر SAR اینگونه سود‌ای گرفت که به کار گیری از موبایل با سبک خاص، خسارت کمتر و یا این که بیشتر را برای تن آدم دارااست. ولی سفارش می شود که برای اعتقادوباور خیال و خاطر بیشتر، از هندزفری و یا این که اسپیکر تلفن همراه هنگام مکالمه به کارگیری کنید.

 

منبع: researchgate


نویسنده :
تاریخ : دو شنبه 4 مهر 1401 ساعت : 17:59
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید